KONTAKTY

Retro AUTOPUJČOVNA - Ladislav Hrubý
Areál býv. textil. továrny Seba
Tanvald 468 41
tel: +420 732 112 612
fax: ----------------------------------------
info(a)retro-auta.cz
Edice RETRO-AUTA + E-SHOP KB Barko s.r.o.
Kralická 79, Liberec 7, 460 07 tel.:482 770 244

 

Vidoekanál Retro-auta:

 

Facebook Retro-auta:

 

 


Prodejci CZ:

KB BARKO - Liberec (výdejní místo)

OB Autodíly - Hradec Králové

Hostr s.ro. - Liberec (prodejna)

Retro-auta.com (e-shop)

ABREX (e-shop)

Patro.cz (e-shop)

Mall.cz - ČR (e-shop)

Foxtoys - Praha (prodejny + e-shop)

Neoluxor ČR (síť prodejen knih + e-shop)

Puzzle-Puzzle.cz (e-shop)

Corona-knihy - Praha (prodejna + e-shop)

Zdeko-puzzle.cz (e-shop)

Antikvariát Slaný (prodejna+e-shop)

I-puzzle.cz (e-shop)

ŠkodaHOME - Praha (e-shop)

Pohlednice-tap.cz (e-shop)

Národní Technické Muzeum Praha

Technické Muzeum Liberec

Prodejci EU:

Retro-auta.com (e-shop) EU

I-puzzle.hu (e-shop) Maďarsko

I-puzzle.pl (e-shop) Polsko

I-puzzle.sk (e-shop) Slovensko

 


Spřátelená muzea, výstavy:

www.muzeumauticek.cz

www.technickemuzeumliberec.cz

www.automuzeum.cz

 


 

PUZZLE EDICE RETRO-AUTA

puzzle edice


 

Sponzoři:

www.kbbarko.cz

www.kalendarelevne.cz


Úvod » ROK VÝROBY 1970-1979

ROK VÝROBY 1970-1979


1971 - ŠKODA 100 L
ŠKODA 100 L
Škoda 100 a Škoda 110 jsou téměř identické osobní automobily, vyráběné československou automobilkou AZNP v letech 1969–1977. Nahradily vozy Škoda 1000 MB a Škoda 1100 MB, celkem jich bylo vyrobeno 1 079 708 kusů. V roce 1968 byla zahájena rekonstrukce výrobního závodu v Mladé Boleslavi a ruku v ruce s tím připraven facelift již zastarávající Š 1000 MB. Takovou úpravu provádějí všechny automobilky,
 

1971 - ŠKODA 100 L


1972 - DACIA 1300
DACIA 1300
Dacia 1300 je velký rodinný automobil rumunské automobilky Dacia.Automobil vyráběný mezi lety 1969 a 1983. Má stejnou konstrukci i design jako Renault 12. Většina automobilů byla používána ve Východním bloku, exportované automobily byly známy pod názvem Dacia Denem. V roce 1983 automobil nahradila upravená verze Dacia 1310, která se vyráběla až do roku 2006.
 

1972 - DACIA 1300


1972 - FIAT 127 A
FIAT 127 A
Fiat 127 si záhy po uvedení získal oblibu veřejnosti, zařadil se mezi deset nejvíce vyráběných osobních automobilů na světě a v Evropě dokonce získal titul Auto roku 1972. Ročně se vyrobilo zhruba 310 000 kusů. Na svou dobu byl Fiat 127 velmi moderní, dodával se ve dvoudveřovém a později třídveřovém provedení. Automobil poháněl velmi novodobý čtyřválcový, kapalinou chlazený motor o obsahu 903
 

1972 - FIAT 127 A


1972 - ŠKODA 100
ŠKODA 100
Škoda 100 a Škoda 110 jsou téměř identické osobní automobily, vyráběné československou automobilkou AZNP v letech 1969–1977. Nahradily vozy Škoda 1000 MB a Škoda 1100 MB, celkem jich bylo vyrobeno 1 079 708 kusů. V roce 1968 byla zahájena rekonstrukce výrobního závodu v Mladé Boleslavi a ruku v ruce s tím připraven facelift již zastarávající Š 1000 MB. Takovou úpravu provádějí všechny automobilky,
 

1972 - ŠKODA 100


1972 - ŠKODA 1203 Mikrobus
ŠKODA 1203 Mikrobus
Škoda 1203 (lidově zvaná „dvanáctsettrojka“) je první a dosud jediný český, resp. československý sériově vyráběný malý užitkový automobil se samonosnou bezkapotovou karosérií. Zároveň jde o poslední automobil značky Škoda klasické koncepce (motor s převodovkou vpředu, pohon zadních kol).Škoda 1203 se stala jedním z nejrozšířenějších malých užitkových vozidel. Mezi klady tohoto automobilu patří
 

1972 - ŠKODA 1203 Mikrobus


1974 - ŠKODA 110 R coupe
ŠKODA 110 R coupe
Škoda 110 R je osobní automobil – kupé, odvozený od sedanu Škoda 110 a vyráběný v letech 1970 až 1980 československou automobilkou AZNP v závodě Kvasiny.Vůz Škoda 110 R je poháněn kapalinou chlazeným řadovým čtyřtaktním čtyřválcem, umístěným za zadní nápravou. Zdvihový objem motoru činí 1 107 cm³ a dosahuje výkonu 45,6 kW při 5 250 ot/min, což relativně aerodynamickému vozu stačí na dosažení
 

1974 - ŠKODA 110 R coupe


1974 - ZASTAVA 101
ZASTAVA 101
Zastava - volba znalců. Kdo nechtěl škodovku nebo moskviče, když byla cesta k "zápaďáckému" fáru neprostupná, mohl zkusit sehnat zastavu. Herecká, zpěvácká, zelinářská a vekslácká honorace jezdila v sedmdesátých letech ve Fiatech Mirafiori, saabech, simkách, renaultech a ti nejšikovnější v mercedesech. Kdo se k "zápaďáckému" autu nedostal a nechtěl žigulíka, nebo polského fiata, zkoušel sehnat
 

1974 - ZASTAVA 101


1975 - FIAT 125P
FIAT 125P
Polski Fiat 125p bylo auto vyráběné mezi lety 1967 a 1991 v Polsku firmou FSO, která ho vyráběla na základě smlouvy s firmou Fiat. Byl to zjednodušený Fiat 125, který měl motor a některé součástky z Fiatu 1300 a 1500. Od Fiatu 125 se vzhledem liší hlavně světlomety, které Polski Fiat 125p má kulaté a Fiat 125 hranaté. Z tohoto automobilu vychází i jeho nástupce FSO Polonez. Celkem bylo vyrobeno 1
 

1975 - FIAT 125P


1975 - ŠKODA 110 LS
ŠKODA 110 LS
Škoda 110LS (Lux Super) koncepčně vychází ze Škody 100, přejímá však hnací agregát včetně příslušenství z nově vzniklého kupé 110R, motor o objemu 1107 cm³ disponuje výkonem 62PS/5500ot. DIN, součástí je chladič oleje, upravená hlava motoru, výfukové a sací potrubí. Škoda 110LS vzniká v roce 1971, se stále charakteristickými znaky pro starší model. Tedy maska pouze se dvojicí hlavních
 

1975 - ŠKODA 110 LS


1975 - VAZ 2101 Taxi
VAZ 2101 Taxi
VAZ 2101 je sovětský automobil nižší střední třídy vyráběný v letech 1970 až 1983. Jednalo se o první model vyráběný ve Volžském automobilovém závodě (VAZ).Malý osobní automobil se na sovětském trhu prodával pod jménem Žiguli (rusky Жигули). Pro exportní trhy se používal název Lada, v západních zemích se prodával pod označením Lada 1200. Vůz vycházel z italského Fiatu 124, který pro potřeby
 

1975 - VAZ 2101 Taxi


1976 - ŠKODA 1203 obytná
ŠKODA 1203 obytná
Škoda 1203 (lidově zvaná „dvanáctsettrojka“) je první a dosud jediný český, resp. československý sériově vyráběný malý užitkový automobil se samonosnou bezkapotovou karosérií. Zároveň jde o poslední automobil značky Škoda klasické koncepce (motor s převodovkou vpředu, pohon zadních kol).Škoda 1203 se stala jedním z nejrozšířenějších malých užitkových vozidel. Mezi klady tohoto automobilu patří
 

1976 - ŠKODA 1203 obytná


1977 - ŠKODA 120 GLS
ŠKODA 120 GLS
Škoda 120 je vůz střední třídy, který od roku 1976 nahradil model 110 L. (Tak jako nahradil typ 105 S/L/GL/SP základní model Škodu 100). Později na tuto řadu navázal i typ Škoda 125 L. Písmenné označení L/LE/GL/LS/GLS/GLX/LX za typem vozu předznamenávalo různé stupně výbavy. Od roku 1984 byla rovněž vyráběná Škoda 130 L/GL a Škoda 135 L/136 L, jež měla oproti klasické „stodvacítce“ zvětšený objem
 

1977 - ŠKODA 120 GLS


1978 - Ford Granada 2.8 Ghia
Ford Granada 2.8 Ghia
První Granady druhé generace se začaly vyrábět v roce 1977. Hlavními rozdíly oproti minulé generaci byly např. jiné některé motory a klimatizace u dražších verzí. Stejně jako u předchozí generace byly k dostání dvoudveřový a čtyřdveřový sedan a kombi, fastback chyběl. Roku 1982 proběhl malý facelift zahrnující přední masku, jiné zadní světlomety a pár drobností a 3. 3. 1985 byla výroby Granady
 

1978 - Ford Granada 2.8 Ghia


1978 - ŠKODA 120 GLS
ŠKODA 120 GLS
Škoda 120 je vůz střední třídy, který od roku 1976 nahradil model 110 L. (Tak jako nahradil typ 105 S/L/GL/SP základní model Škodu 100). Později na tuto řadu navázal i typ Škoda 125 L. Písmenné označení L/LE/GL/LS/GLS/GLX/LX za typem vozu předznamenávalo různé stupně výbavy. Od roku 1984 byla rovněž vyráběná Škoda 130 L/GL a Škoda 135 L/136 L, jež měla oproti klasické „stodvacítce“ zvětšený objem
 

1978 - ŠKODA 120 GLS


1978 - ŠKODA 120 L
ŠKODA 120 L
Škoda 120 L. Jde o základní a nejprodávanější model řady 742, od kterého se ostatní typy odchylovaly ve výbavě nahoru i dolů. Vybavení totožné s typem 105 L. Vyráběna od srpna 1976 do prosince 1989. Zbídačené stodvacítky se ještě před pár lety na vesnicích měnily za lahev kořalky. Dnes už to neplatí a najít Škodu 105 nebo 120 v zachovalém stavu je stále obtížnější. Není divu, že
 

1978 - ŠKODA 120 L


1978 - VOLKSWAGEN GOLF I
VOLKSWAGEN GOLF I
První generace Volkswagen Golfu měla interní označení Volkswagen 17. Bylo vyrobeno kolem 6,8 milionu kusů. Poprvé byla představena v květnu roku 1974 jako nástupce slavného Brouka, jehož výroba byla v tehdejším Německu ukončena a pokračovala jen v Brazílii a Mexiku. Golf doplnil modely Passat a Scirocco s předním náhonem jako zástupce nižší střední třídy. S těmito modely měl být sjednocen i
 

1978 - VOLKSWAGEN GOLF I


1979 - FORD FIESTA 1.1
FORD FIESTA 1.1
Začátkem roku 1970 vzrostla poptávka evropských spotřebitelů po vozech třídy supermini. V té době měl Ford v nabídce jako nejmenší vůz pouze model Escort, který měl motor uložený ve předu a pohon zadních kol - tehdejší obvyklý koncept. Konkurenti však přišli s menšími vozy, které měli poháněna přední kola. Ford byl tedy nucen zareagovat.Původní plány charakterizovaly nový model jako auto, které
 

1979 - FORD FIESTA 1.1


1979 - ŠKODA 120L
ŠKODA 120L
Škoda 120 L - de Luxe. Jde o základní a nejprodávanější model řady 742, od kterého se ostatní typy odchylovaly ve výbavě nahoru i dolů. Vybavení totožné s typem 105 L. Vyráběna od srpna 1976 do prosince 1989. Zbídačené stodvacítky se ještě před pár lety na vesnicích měnily za lahev kořalky. Dnes už to neplatí a najít Škodu 105 nebo 120 v zachovalém stavu je stále obtížnější. Není divu, že
 

1979 - ŠKODA 120L

NGRhYzNkZ