Úvod » ROK VÝROBY 1970-1979 » 1978 - VOLKSWAGEN GOLF I


        

1978 - VOLKSWAGEN GOLF I

VOLKSWAGEN GOLF I

 

Číslo produktu: 131
Rok výroby: 1978
Barva: černá

První generace Volkswagen Golfu měla interní označení Volkswagen 17. Bylo vyrobeno kolem 6,8 milionu kusů. Poprvé byla představena v květnu roku 1974 jako nástupce slavného Brouka, jehož výroba byla v tehdejším Německu ukončena a pokračovala jen v Brazílii a Mexiku.

Golf doplnil modely Passat a Scirocco s předním náhonem jako zástupce nižší střední třídy. S těmito modely měl být sjednocen i designově. Koncepce motoru vzadu a pohonu zadních kol začínala být zastaralá a Volkswagen chtěl novým vozem dohonit konkurenci. Shodou okolností ve stejné době byl zastaven vývoj Trabantu 603 a jeho plány zmizely. Podle vyjádření původních inženýrů, se objevily u Volkswagenu. Golf měl samonosnou karoserii a měl využívat novější technologie při výrobě automobilů. Měl být také pohodlnější pro zákazníky, rychlejší a bezpečnější. Pro přední náhon používal vůz komponenty z automobilů Audi. Tvary první generace navrhla společnost Ital Design designéra Giorgetta Giugiara, typickým prvkem byly kruhové světlomety a velký C-sloupek. Na rozdíl od předchůdce měl Golf velký zavazadlový prostor v zadní části, který byl snáze přístupný díky velkému vzhůru výklopnému víku. Dalším plusem pro uživatele byl snazší přístup do interiéru díky možnosti pořídit si pětidveřovou karoserii, díky které měli zákazníci snazší přístup na zadní sedadla.

Golf se okamžitě stal nejprodávanějším modelem značky. Vozidlo poháněl vodou chlazený čtyřdobý řadový čtyřválec 1093 cm3, 37 kW s rozvodem OHC. Převodovka byla čtyřstupňová, pérování zajišťovaly vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči. Maximální rychlost vozidla byla 140 km/h, spotřeba 8 l/100 km. Vozidlo se vyrábělo jako tří- a pětidveřový hatchback a kabriolet (leden 1980). Pro odvozený sedan bylo použito označení Jetta (prodávala se od října 1979) a pro pick-up jméno Caddy.

Golf první generace se dodnes vyrábí v Jižní Africe jako Volkswagen City Golf. Tato generace obdržela titul Car of the Year 1975 australského časopisu Wheels magazine. V roce 1985 prošel model faceliftem a dostal nové světlomety, nárazníky a v interiéru přístrojovou desku. Koncepce hatchbacku s motorem vpředu a pohonem předních kol je dodnes typická pro celou nižší střední třídu. V roce 1982 se poprvé také objevil sportovní model se vznětovým motorem. Ten nesl označení Golf GTD. První generace trpěla problémy se špatnou antikorozní ochranou.

ZmM1M