KONTAKTY

Retro AUTOPUJČOVNA - Ladislav Hrubý
Areál býv. textil. továrny Seba
Tanvald 468 41
tel: +420 732 112 612
fax: ----------------------------------------
info@retro-auta.cz
Edice RETRO-AUTA + E-SHOP KB Barko s.r.o.
Kralická 79, Liberec 7, 460 07 tel.:482 770 244

 

Vidoekanál Retro-auta:

 

Facebook Retro-auta:

 

 


Prodejci CZ:

KB BARKO - Liberec (výdejní místo)

OB Autodíly - Hradec Králové

Hostr s.ro. - Liberec (prodejna)

Retro-auta.com (e-shop)

ABREX (e-shop)

Patro.cz (e-shop)

Mall.cz - ČR (e-shop)

Foxtoys - Praha (prodejny + e-shop)

Neoluxor ČR (síť prodejen knih + e-shop)

Puzzle-Puzzle.cz (e-shop)

Corona-knihy - Praha (prodejna + e-shop)

Zdeko-puzzle.cz (e-shop)

Antikvariát Slaný (prodejna+e-shop)

I-puzzle.cz (e-shop)

ŠkodaHOME - Praha (e-shop)

Pohlednice-tap.cz (e-shop)

Národní Technické Muzeum Praha

Technické Muzeum Liberec

Prodejci EU:

Retro-auta.com (e-shop) EU

I-puzzle.hu (e-shop) Maďarsko

I-puzzle.pl (e-shop) Polsko

I-puzzle.sk (e-shop) Slovensko

 


Spřátelená muzea, výstavy:

www.muzeumauticek.cz

www.technickemuzeumliberec.cz

www.automuzeum.cz

 


 

PUZZLE EDICE RETRO-AUTA

puzzle edice


 

Sponzoři:

www.kbbarko.cz

www.kalendarelevne.cz


Úvod » ROK VÝROBY 1980-1989

ROK VÝROBY 1980-1989


Parametry
1980 - BMW 735i
BMW 735i
BMW 7 je nejvyšší modelová řada německého výrobce BMW. První generace byla představena roku 1977.První generace BMW řady 7 se vyráběla v letech 1977 až 1986. Motory byly různé verze řadového šestiválce M30 - zpočátku ve verzích 728 a 730 s karburátorem Solex, které byly roku 1979 nahrazeny 728i a 730i se vstřikováním, a 733i se vstřikováním Bosch L-Jetronic. Později bylo používáno modernější
 

1980 - BMW 735i


1980 - FIAT 127
FIAT 127
Fiat 127 byl automobil vyráběný italskou automobilkou Fiat mezi lety 1971 až 1983. Byl představen jako náhrada Fiatu 850 a jeho produkce v Evropě skončila v roce 1983, kdy byl nahrazen Fiatem Uno. Záhy po uvedení si získal oblibu veřejnosti, zařadil se mezi deset nejvíce vyráběných osobních automobilů na světě a v Evropě dokonce získal titul Auto roku 1972. Ročně se vyrobilo zhruba 310 000 kusů.
 

1980 - FIAT 127


1980 - Moskvič 2140
Moskvič 2140
Moskvič 2140 také známý jako Moskvič 1500 byl osobní automobil, který vyráběla automobilka AZLK (Automobilový závod Leninského Komsomolu). Byl to Moskvič 412 s  upravenou karoserií.Moskvič 412 pomalu zastarával a bylo třeba vyvinout nový model. Oproti vozům VAZ měl Moskvič 412 moderní motor a celkem dobrý podvozek, měl však zastaralou karoserii a přístrojovu desku. Vznikly proto prototypy vozů
 

1980 - Moskvič 2140


1980 - ŠKODA 105 S
ŠKODA 105 S
Po vozech Škoda 1000/1100 MB (1964-1969) a 100/110 (1969-1977) zahájila Škodovka v roce 1976 výrobu poslední řady vozů s motorem vzadu, typů 105 a 120. Vozy dostaly novou karosérii, v motoru byl nový klikový hřídel s delším zdvihem, takže se zvětšil jeho objem. Byly zavedeny nové dvoustupňové karburátory Jikov, chladič se přestěhoval do přídě, palivová nádrž byla přemístěna do bezpečnějšího místa
 

1980 - ŠKODA 105 S


1980 - ŠKODA 105 S Follow me
ŠKODA 105 S Follow me
Po vozech Škoda 1000/1100 MB (1964-1969) a 100/110 (1969-1977) zahájila Škodovka v roce 1976 výrobu poslední řady vozů s motorem vzadu, typů 105 a 120. Vozy dostaly novou karosérii, v motoru byl nový klikový hřídel s delším zdvihem, takže se zvětšil jeho objem. Byly zavedeny nové dvoustupňové karburátory Jikov, chladič se přestěhoval do přídě, palivová nádrž byla přemístěna do bezpečnějšího místa
 

1980 - ŠKODA 105 S Follow me


1980 - ŠKODA 120 GLS
ŠKODA 120 GLS
GLS=Grand Luxe Sport. Vrcholný model z řady úzkých 105/120 s okrasnými nerezovými prvky v masce. Pobočný závod AZNP Vrchlabí začal v roce 1978 vyrábět model Škoda 120 GLS jako toho času nejluxusnější provedení této řady. Na druhém konci žebříčku přibyl také druhý nejchudší model (po Škoda 105 S) Škoda 120. U všech modelů došlo ke kosmetické úpravě přístrojových štítů a symboly na přístrojové desce
 

1980 - ŠKODA 120 GLS


1980 - Talbot 1510 LS
Talbot 1510 LS
Talbot byla francouzsko-britská automobilka založená v roce 1903. Samostatnou se stala až když francouzskou pobočku Talbot odkoupil Antony Lago.V roce 1958 byla automobilka prodána společnosti Simca. Ve stejný rok odkoupila americká automobilka Chrysler 25% podíl v automobilce Simca a o 12 let později byla Simca včleněna do koncernu Chrysler Europe. V srpnu 1978 Chrysler odprodal Evropské podíly
 

1980 - Talbot 1510 LS


1981 - ŠKODA 105 GL
ŠKODA 105 GL
Model Škoda 105 GL byl nejluxusnějším provedením stopětky. Vyráběl se krátce v letech 1981 až 1983. Měl karosérii a výbavu typu 120 GL, ale menší motor Škoda 105. První vozy měly kovové nárazníky, později automobil dostal plastové prepregové nárazníky (prodloužily vůz o 15 mm, byly jiné než dvoudílné plastové nárazníky modelu "M" z let 1983-1990). Karosérie měla více lesklých okrasných lišt a také
 

1981 - ŠKODA 105 GL


1981 - ŠKODA 105 GL
ŠKODA 105 GL
Model Škoda 105 GL byl nejluxusnějším provedením stopětky. Vyráběl se krátce v letech 1981 až 1983. Měl karosérii a výbavu typu 120 GL, ale menší motor Škoda 105. První vozy měly kovové nárazníky, později automobil dostal plastové prepregové nárazníky (prodloužily vůz o 15 mm, byly jiné než dvoudílné plastové nárazníky modelu "M" z let 1983-1990). Karosérie měla více lesklých okrasných lišt a také
 

1981 - ŠKODA 105 GL


1981 - Trabant 601
Trabant 601
Trabant je jedna ze značek vyráběných v minulosti automobilkou Sachsenring v saském městě Zwickau. V předválečném období patřila továrna automobilce Horch, která se zabývala výrobou luxusních vozidel. Model 601 s dvoutaktním motorem a karosérií z duroplastu se stal jedním ze symbolů NDR (Východního Německa).
 

1981 - Trabant 601


1981 - VAZ 2101
VAZ 2101
VAZ 2101 je sovětský automobil nižší střední třídy vyráběný v letech 1970 až 1983. Jednalo se o první model vyráběný ve Volžském automobilovém závodě (VAZ). Malý osobní automobil se na sovětském trhu prodával pod jménem Žiguli.Za základ modelu 2101 byl vybrán Fiat 124, který byl v roce 1967 zvolen evropským autem roku. Od modelu 124 se však finální vůz v mnohém odlišoval, což bylo dáno nutností
 

1981 - VAZ 2101


1981 - VOLKSWAGEN GOLF II
VOLKSWAGEN GOLF II
Volkswagen Golf je nejdůležitějším modelem německé automobilky Volkswagen, patří k celosvětově nejprodávanějším automobilům vůbec a jedná se o nejprodávanější automobil Evropy. Jeho jméno je odvozeno z německého označení pro Golfský proud – Golf-StromDruhý Golf se objevil v době kdy Volkswagenem zmítala ekonomická krize, aby automobilce z této situace pomohl. Cílem bylo zvětšit vnitřní prostor,
 

1981 - VOLKSWAGEN GOLF II


1983 - ŠKODA 105L
ŠKODA 105L
Po vozech Škoda 1000/1100 MB (1964-1969) a 100/110 (1969-1977) zahájila Škodovka v roce 1976 výrobu poslední řady vozů s motorem vzadu, typů 105 a 120. Vozy dostaly novou karosérii, v motoru byl nový klikový hřídel s delším zdvihem, takže se zvětšil jeho objem. Byly zavedeny nové dvoustupňové karburátory Jikov, chladič se přestěhoval do přídě, palivová nádrž byla přemístěna do bezpečnějšího
 

1983 - ŠKODA 105L


1983 - ŠKODA 120 GLS
ŠKODA 120 GLS
GLS=Grand Luxe Sport. Vrcholný model z řady úzkých 105/120 s okrasnými nerezovými prvky v masce. Pobočný závod AZNP Vrchlabí začal v roce 1978 vyrábět model Škoda 120 GLS jako toho času nejluxusnější provedení této řady. Na druhém konci žebříčku přibyl také druhý nejchudší model (po Škoda 105 S) Škoda 120. U všech modelů došlo ke kosmetické úpravě přístrojových štítů a symboly na přístrojové
 

1983 - ŠKODA 120 GLS


1983 - ŠKODA GARDE
ŠKODA GARDE
RETRO-AUTA Škoda 743, pojmenovaná Garde a její přímý nástupce Škoda Rapid byly sportovně laděné osobní automobily vyráběné v letech 1981 až 1990 československou firmou AZNP v Kvasinách, respektive v Bratislavských automobilových závodech. Interní číselné označení výrobce bylo Škoda 743 (pro typy Garde, Rapid a Rapid 130) nebo Škoda 747 (typy Rapid 135 a Rapid 136).Automobil byl odvozen od
 

1983 - ŠKODA GARDE


1983 - ŠKODA GARDE
ŠKODA GARDE
Škoda 743, pojmenovaná Garde a její přímý nástupce Škoda Rapid byly sportovně laděné osobní automobily vyráběné v letech 1981 až 1990 československou firmou AZNP v Kvasinách, respektive v Bratislavských automobilových závodech. Interní číselné označení výrobce bylo Škoda 743 (pro typy Garde, Rapid a Rapid 130) nebo Škoda 747 (typy Rapid 135 a Rapid 136).Automobil byl odvozen od čtyřdveřového
 

1983 - ŠKODA GARDE


Audi 80 je automobil střední třídy, který v letech 1966 až 1996 vyráběla německá automobilka Audi. Jeho předchůdcem bylo Audi 72 a po třiceti letech výroby jej nahradilo Audi A4. Vyrábělo se jako čtyřdveřový sedan nebo pětidveřové kombi.Původním modelem bylo Audi F103. Poté začala automobilka používat stejný podvozek, jako u vozu Volkswagen Passat a přešla na označení začínající písmenem
 

1984 - AUDI 80


1984 - Renault 11 GTL
Renault 11 GTL
Verze se splývavou zádí byla na trh uvedena roku 1983 jako Renault 11. Na konci roku 1987 byly oba modely inovovány. Nejvýraznějším prvkem této inovace byla změna vzhledu přední části obou modelů. Renault 9/11 se úspěšně vyvážel nejen do evropských zemí, ale prodával se také na trhu v USA pod označením Alliance.
 

1984 - Renault 11 GTL


1984 - ŠKODA 120 GLS
ŠKODA 120 GLS
GLS=Grand Luxe Sport. Vrcholný model z řady úzkých 105/120 s okrasnými nerezovými prvky v masce. Pobočný závod AZNP Vrchlabí začal v roce 1978 vyrábět model Škoda 120 GLS jako toho času nejluxusnější provedení této řady. Na druhém konci žebříčku přibyl také druhý nejchudší model (po Škoda 105 S) Škoda 120. U všech modelů došlo ke kosmetické úpravě přístrojových štítů a symboly na přístrojové desce
 

1984 - ŠKODA 120 GLS


1984 - ŠKODA 120 L
ŠKODA 120 L
Škoda 120 L. Jde o základní a nejprodávanější model řady 742, od kterého se ostatní typy odchylovaly ve výbavě nahoru i dolů. Vybavení totožné s typem 105 L. Vyráběna od srpna 1976 do prosince 1989. Zbídačené stodvacítky se ještě před pár lety na vesnicích měnily za lahev kořalky. Dnes už to neplatí a najít Škodu 105 nebo 120 v zachovalém stavu je stále obtížnější. Není divu,
 

1984 - ŠKODA 120 L


V prosinci 1977 byl veřejnosti poprvé představen nový výrobek automobilky Chrysler France - pětidveřový jednoprostorový vůz označený Chrysler Simca Horizon. Jednalo se vlastně o nástupce úspěšné Simky 1100, která debutovala v roce 1968. Vzhledem k tehdejšímu módnímu trendu a úspěšném nástupu řady 1307/08 dostal nový Horizon pětidveřovou dvouprostorovou karoserii výrazně hranatých tvarů. První
 

1984 - Talbot Horizon Sherlock


1984 - Wartburg 353
Wartburg 353
Wartburg je jedna z nejstarších automobilových značek a označení několika modelových řad automobilů vyráběných v automobilce v německém městě Eisenach. Nese jméno podle stejnojmenného hradu tyčícího se nad městem. Tato automobilka byla z minulosti známa mimo jiné také pod zkratkou AWE – Automobilwerke Eisenach. Wartburg 312 byl v roce 1966 nahrazen moderním Wartburgem 353, který byl vyráběn celkem
 

1984 - Wartburg 353


1985 - ŠKODA 120 GLS
ŠKODA 120 GLS
GLS=Grand Luxe Sport. Vrcholný model z řady úzkých 105/120 s okrasnými nerezovými prvky v masce. Pobočný závod AZNP Vrchlabí začal v roce 1978 vyrábět model Škoda 120 GLS jako toho času nejluxusnější provedení této řady. Na druhém konci žebříčku přibyl také druhý nejchudší model (po Škoda 105 S) Škoda 120. U všech modelů došlo ke kosmetické úpravě přístrojových štítů a symboly na přístrojové
 

1985 - ŠKODA 120 GLS


1985 - ŠKODA 120 L
ŠKODA 120 L
Škoda 120 L. Jde o základní a nejprodávanější model řady 742, od kterého se ostatní typy odchylovaly ve výbavě nahoru i dolů. Vybavení totožné s typem 105 L. Vyráběna od srpna 1976 do prosince 1989. Zbídačené stodvacítky se ještě před pár lety na vesnicích měnily za lahev kořalky. Dnes už to neplatí a najít Škodu 105 nebo 120 v zachovalém stavu je stále obtížnější. Není divu,
 

1985 - ŠKODA 120 L


1985 - Trabant 601 S
Trabant 601 S
Trabant je jedna ze značek vyráběných v minulosti automobilkou Sachsenring v saském městě Zwickau. V předválečném období patřila továrna automobilce Horch, která se zabývala výrobou luxusních vozidel. Model 601 s dvoutaktním motorem a karosérií z duroplastu se stal jedním ze symbolů NDR (Východního Německa).
 

1985 - Trabant 601 S


1985 - VAZ 2102
VAZ 2102
VAZ 2101 je sovětský automobil nižší střední třídy vyráběný v letech 1970 až 1983. Jednalo se o první model vyráběný ve Volžském automobilovém závodě (VAZ).Od roku 1972 se vyrábělo kombi VAZ 2102, které bylo až na karoserii shodné se standardním 2101. Jednalo se o první automobil s karoserií kombi vyráběný v automobilce VAZ . Jako základ opět posloužil licenčně poskytnutý Fiat 124, nyní s
 

1985 - VAZ 2102


1986 - Fiat 126p Maluch
Fiat 126p Maluch
Polski Fiat 126P (česky „polský Fiat126p“) byl vyráběn v Polsku v letech 1973 až 2000. Od italského originálu se lišil vyšším podvozkem, jinou mřížkou chladiče a oranžovými blikači (italský model je měl bílé). Výrobu obstarávaly závody Fabryki Samochodów Małolitrażowych (FSM) v Bílsku-Bělé a Tychách. Vzhledem k jeho nízké ceně byl v Polsku velmi populární – na začátku 80. let patřil k
 

1986 - Fiat 126p Maluch


1986 - ŠKODA 130 L
ŠKODA 130 L
Škoda 130 přišla do výroby jako silnější verze modelu Škoda 120 LS, motor měl vyšší objem 1289 cm³ (typ 742.13). Standardem byla pětistupňová převodovka, zadní úhlová vlečená náprava a čtyřpístkové brzdy předních kol. Škoda 130 L - de Luxe - základní provedení "stotřicítky" vybavením odpovídalo 120 LS. Vyráběno od srpna 1984 do července 1988.
 

1986 - ŠKODA 130 L


1986 - VAZ 2106
VAZ 2106
VAZ 2106, nazývaný také Lada 1600 se vyráběl od roku 1976. Přestože byl nástupcem modelu 2103, prvních osm let produkce se oba modely prodávaly souběžně. Výroba byla ukončena v roce 2005, kdy jeho pozici nahradil model VAZ 2107.VAZ 2106, představený v prosinci 1975 a vyráběný od podzimu 1976, byl pokračovatelem modelu 2103 na pozici nejlépe vybavené i nejsportovnější varianty klasického automobilu
 

1986 - VAZ 2106


1987 - Citroen BX 1.9 D
Citroen BX 1.9 D
Citroën BX byl slavnostně představen pod Eiffelovou věží 23. září 1982. Uskutečnila se tak snaha vytvořit efektivní auto s pohodlným řízením a charakterem automobilky Citroën. Citroën popisoval tvar svého BX (dílo karosárny Bertone) jako „půl cesty mezi uměním pro umění samotné a ultra banálním stylem“ který „ukazuje originalitu bez výstřednosti“. Interiér byl světlý, jednoduchý, vzdušný a
 

1987 - Citroen BX 1.9 D


1987 - FIAT 126p
FIAT 126p
Fiat 126 je malý městský automobil představený roku 1972 jako nástupce Fiatu 500. V Polsku byl vyráběn až do roku 2000, v ostatních zemích skončil jeho prodej roku 1993, kdy byl nahrazen Fiatem Cinquecento.Fiat 126 používal většinu dílů odvozených od jiných Fiatů, taktéž uložení motoru vzadu zůstalo zachováno. Základní motor 594 cm3 se postupně zvyšoval na 652 a nakonec až na 704 cm3, kterým byl
 

1987 - FIAT 126p


1987 - Renault R25 2.2i
Renault R25 2.2i
Před více než třiceti lety do prodejů vystartoval liftback Renault 25, vůz vyvážených a nevšedních vlastností, který zastínil i ty nejlepší modely na pomezí vyšší střední a vyšší třídy. Po stránce aerodynamiky byl Renault 25 ve své době vrcholným dílem. Renault 25 slavil svoji výstavní premiéru na ženevském autosalonu v roce 1984. Bylo to v roce uvedení modelů Lancia Thema a Mercedes-Benz W124 a v
 

1987 - Renault R25 2.2i


1987 - ŠKODA 120L
ŠKODA 120L
Škoda 120 L. Jde o základní a nejprodávanější model řady 742, od kterého se ostatní typy odchylovaly ve výbavě nahoru i dolů. Vybavení totožné s typem 105 L. Vyráběna od srpna 1976 do prosince 1989. Zbídačené stodvacítky se ještě před pár lety na vesnicích měnily za lahev kořalky. Dnes už to neplatí a najít Škodu 105 nebo 120 v zachovalém stavu je stále obtížnější. Není divu, že
 

1987 - ŠKODA 120L


1987 - VW PASSAT B2 COUNTRY
VW PASSAT B2 COUNTRY
Volkswagen Passat je evropské označení osobního automobilu střední třídy vyráběného německým koncernem Volkswagen od roku 1973. První generace (typ B1) byla odvozena od Audi 80. V současnosti je na trhu již sedmá generace. Facelift z jara 1985 přinesl velkou černou plastovou masku a u hatchbacků vodorovná zadní světla. Na frankfurtském autosalonu byla v roce 1983 představena studie Volkswagen
 

1987 - VW PASSAT  B2 COUNTRY


1988 - ŠKODA 120L
ŠKODA 120L
Škoda 120 L. Jde o základní a nejprodávanější model řady 742, od kterého se ostatní typy odchylovaly ve výbavě nahoru i dolů. Vybavení totožné s typem 105 L. Vyráběna od srpna 1976 do prosince 1989. Zbídačené stodvacítky se ještě před pár lety na vesnicích měnily za lahev kořalky. Dnes už to neplatí a najít Škodu 105 nebo 120 v zachovalém stavu je stále obtížnější. Není divu,
 

1988 - ŠKODA 120L


1988 - ŠKODA 130 Rapid
ŠKODA 130 Rapid
Automobil Škoda Rapid 130 je dvousedadlový, s nouzovými sedadly pro další dvě osoby, dvoudvéřové s celkovou karosérií a s pohonem zadních kol. Automobil Škoda Rapid 130 byl odvozen z vozu Škoda 130 L a oproti Rapidu 120 měl výhodu pětistupňové převodovky a motoru 130 (1289 cm³, 43 kW). Nová je spojka s talířovou pružinou, pětistupňová převodovka (Rapid 130), úhlová kyvadlová zadní náprava,
 

1988 - ŠKODA 130 Rapid


1988 - Trabant 601 S
Trabant 601 S
Trabant je jedna ze značek vyráběných v minulosti automobilkou Sachsenring v saském městě Zwickau. V předválečném období patřila továrna automobilce Horch, která se zabývala výrobou luxusních vozidel. Model 601 s dvoutaktním motorem a karosérií z duroplastu se stal jedním ze symbolů NDR (Východního Německa).
 

1988 - Trabant 601 S


1988 - VAZ 2107
VAZ 2107
2107 měla stejný motor jako 21053, přišla však o rok dříve, v březnu 1982. Premiéru si odbyla na sklonku roku 1981 a prototypy jezdily dokonce v už sedmdesátém osmém. Výdechy ventilace se nacházely v dále modernizované palubní desce vedle přístrojového štítu, největší změnou uvnitř byl však čtyřramenný volant. Sedadla nabízela více pohodlí s integrovanými opěrkami hlavy, které se tedy nedaly nijak
 

1988 - VAZ 2107


1989 - Lada Samara 2108
Lada Samara 2108
Lada Samara je automobil nižší střední třídy, který v letech 1984 až 2013 vyráběla ruská automobilka Lada. Jejím předchůdcem byl VAZ 2107 a nástupcem Lada 2110. Dnešní verze je sice modernizovaná, ale po stránce designu spíše stále zapadá mezi vozy z počátku 90. let 20. století.Jméno Samara bylo použito pro export, jedná se o jméno ruského města. V Rusku se model jmenoval Sputnik. Samara byla
 

1989 - Lada Samara 2108


1989 - Moskvič Aleko
Moskvič Aleko
Moskvič 2141 také známý jako Aleko nebo Moskvič Aleko a např. v Německu jako Lada Aleko byl osobní automobil, který vyráběla automobilka Moskvič.Moskvič 2141 byl zcela nový model, na rozdíl od jeho předchůdců, které byly jen modernizacemi. Karoserie typu hatchback byla převzata z vozu Simca 1307, podobnost mezi těmito vozy je vidět hlavně vzadu, vzhled přední části je jiný. Motor z Moskviče 2140
 

1989 - Moskvič Aleko


1989 - Oltcit 11R Club
Oltcit 11R Club
Oltcit je výsledek spolupráce Citroënu a Rumunské státní organizace pro rozvoj automobilového průmyslu. Vůz vychází z Citroënu Visa a samostatná rumunská produkce začala v roce 1981. Třídvéřová karoserie skrývá zajímavá až vtipná řešení. Například vpředu jsou umístěné brzdné kotouče hned u rozvodovky na výstupních hřídelích. Ruční brzda působí na přední kola. Oltcit má zadní nápravu s
 

1989 - Oltcit 11R Club


1989 - ŠKODA 125 L
ŠKODA 125 L
Škoda 125 L je modernizovaná verze Škody 120 L, vyráběná od 19. října 1988 pouze ve verzi de Luxe. Její výroba probíhala souběžně s vozy nové typové řady Škoda 781 (Favorit), jejichž produkce v té době ještě zcela nepokryla kapacitu výrobních a montážních linek. Oproti původní Škodě 120 L se vozy Škoda 125 L lišily zejména sériově montovanou pětirychlostní převodovkou (4. rychlostní stupeň byl
 

1989 - ŠKODA 125 L


1989 - ŠKODA 125L pravostranná
ŠKODA 125L pravostranná
Škoda 125 L je modernizovaná verze Škody 120 L, vyráběná od 19. října 1988 pouze ve verzi de Luxe. Její výroba probíhala souběžně s vozy nové typové řady Škoda 781 (Favorit), jejichž produkce v té době ještě zcela nepokryla kapacitu výrobních a montážních linek. Oproti původní Škodě 120 L se vozy Škoda 125 L lišily zejména sériově montovanou pětirychlostní převodovkou (4. rychlostní stupeň byl
 

1989 - ŠKODA 125L pravostranná


1989 - ŠKODA 130 LSE
ŠKODA 130 LSE
Škoda 130 přišla do výroby jako silnější verze modelu Škoda 120 LS, motor měl vyšší objem 1289 cm³ (typ 742.13). Standardem byla pětistupňová převodovka, zadní úhlová vlečená náprava a čtyřpístkové brzdy předních kol. Jedná se o exportní model vyráběný pro Britské ostrovy, po dovozu zpět do Čech přestavěný na levostranné řízení. Vůz je vybaven litými koly, digitálními hodinami a střešním
 

1989 - ŠKODA 130 LSE


1989 - ŠKODA FAVORIT
ŠKODA FAVORIT
Škoda Favorit je osobní automobil nižší střední třídy, vyráběný automobilkou Škoda od roku 1988 do roku 1995. Automobil byl poprvé představen v roce 1987 na strojírenském veletrhu v Brně, během výroby prošel dvakrát modernizací. Byl k dispozici v několika stupních výbavy a také v několika limitovaných verzích.Favorit byl základním typem, kromě řady nerealizovaných prototypů, bylo odvozeno i
 

1989 - ŠKODA FAVORIT


1989 - Volkswagen Scirocco II
Volkswagen Scirocco II
Volkswagen Scirocco byl sportovním modelem automobilky který navazoval na model Karmann-Ghia, vyráběl se ve dvou generacích. Nahrazen byl modelem Corrado. Jeho výroba začala v roce 1974 a končila v roce 1992. V současnosti byla výroba sportovního modelu pod stejným názvem obnovena.Druhá generace se objevila v roce 1982. Design byl o něco modernější, změnilo se i umístění zadního spojleru. Výroba
 

1989 - Volkswagen Scirocco II

NjAwZDIwM